آسیاب پین میل چیست ؟

گروه صنعتی آسیابان  تولید کننده انواع آسیاب پین میل با طراحی بر اساس دانش روز 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09127741059

 

آسیاب پین میل چیست ؟!

     

آسیاب پین میل چه قیمتی دارد؟

آسیاب پین میل دستگاهی با تعداد زیادی چیدمان در هم آمیخته و تندیده پین ها ! و  ابتدایی از طریق تغذیه کننده‌ ی حجمی به سمت مرکزی محفظه‌ ی آسیاب هدایت شده است. سرعت بالایی که دیسک در چرخیدن دارد موجب شده نیروی گریز از مرکز و شتاب ذره ها موجب حرکت به سمت محیط خارجی می‌ شود. سرعت بالای پین میل و جریان سرعت بالای آن و رو به خارج بودن ذره ها باعث برخورد آنها به پین ها می شود. آسیاب پین میل در این ناحیه مواد در زمان عبور کردن از میان پین ها مستعد ضربه های زیاد و متعددی هستند، این امر باعث می‌ شود که کاهش اندازه و اختلاط شدید صورت بگیرد. و همچین نیروی وارد آمده به مواد با سرعت موتور تنظیم شده است.

آسیاب پین میل چگونه کار می کند؟

برای ایجاد حداکثر ضربه، سرعت موتور بسیار بالا می رود، همچنین برای کاربرد های ملایم تر صورت های کمتری را انتخاب می کنند. پس از گذر کردن از لابه لای پین ها، مواد از حاشیه دیسک ها خارج می شوند و از رمز خروجی پایینی آسیا جریان پیدا کرده و خارج می شوند. بعد از خارج شدن از دستگاه آسیاب ذره ها به خاطر جاذبه سقوط کردن به وسیله یک سیستم انتقال هوایی یا پنوماتیک به روند پایین دستی یا محل ذخیره سازی روانه می شوند ! در ابتدای کار ذرات با فی در آسیا از مخز نی که طراحی شده است به داخل آسیاب وارد شده مرکز میان پین های طراحی شده آسیاب می شود و به قسمت خارجی برسد.  

آسیاب پین میل با بالاترین کارایی

در مرحله بعدی موادی که آسیاب  شده اند  توسط فن از ناحیه مکنده خارج شده و عمل مکش صورت می گیرد!! این موضوع موجب شده که گردش هوای شدیدی ایجاد بشود و موجب خنک شدن مواد خواهد شد. پس از این جریان به وسیله هوا مواد به مخزن سیلکون هدایت می شوند و ذره ها و مواد از هوا جدا می شود. بعد از این هوا و مواد و غبار های خیلی ریز به یک فیلتر منتقل می‌شوند و ذره ها و مواد اصلی از سیل کن خروج پیدا کرده و روی الک قرار می گیرند …!! مواد که سایز و اندازه مورد نظر برسند از عدد خارج شده و وارد کیسه گیری می شوند و مواد درشتی که هنوز به آن سایز مورد نظر نرسیده‌ اند  مجدداً روانه ورودی دستگاه آسیاب پین میل می شوند تا مجدد و دوباره عمل آسیاب و خردایش صورت بگیرد! نکته مهم و قابل توجه در دستگاه آسیاب پین میل  این است که تمامی این فرایند ها و اعمال به صورت کاملا اتوماتیک صورت می گیرد و نیازی به فعالیت هیچ نیروی انسانی نیست..

بی نیاز کردن شما از نیروی انسانی

این نویدی برای کسانی است که می خواهند کاری را شروع کنند اما توان پرداخت مالی (حقوق و مزایا) به نیروهای انسانی را ندارند! با تهیه راحت و به صرفه این دستگاه می توانند با کمترین هزینه بهترین نیروی همراه را در کنار خود داشته باشند !! دستگاه آسیاب پین میل برای خرد و آسیاب کردن مواد کریستالی و شکننده کاملاً مناسب است. همچین ظرافت خارجی دستگاه آسیاب پین میل را میتوان با معاوضه صفحه فیلتر و تنظیم سرعت روتور تغییر داد! این دستگاه با طیف گسترده ایجاد شده از برنامه های کاربردی و مناسب برای انواع محصول ها و همچنین مزایا و ویژگی های تغییر و تعویض دیسک آسیاب پین میل اختیاری و برای مواد بسیار مناسب است. همچنین بد نیست بدانید که تمیز کردن دستگاه آسیاب پین میل و همچنین آبشویی آن بسیار راحت و آسان می باشد، و جای هیچ گونه نگرانی نیست.  

همه چیز در مورد آسیاب پین میل

در خصوص دستگاه آسیاب پین میل می توانیم بگوییم که این دستگاه آسیابی است که مواد را با عمل پین هایی که به صورت مکرر و متعدد از کنار همدیگر حرکت و عبور می‌کنند آسیاب و خورد می کند. این دستگاه شباهت بسیار زیادی به میکسر یا همان مخلوط کن آشپزخانه دارد مواد و ذرات با ضربه های مکرر تجزیه کرده و مخلوطی یک دست و آسیاب شده را تحویل می‌دهد!!! این آسیاب نوعی آسیا به ضربه ی ۶۷ و عمودی است و از دو عدد دیسک چرخان به وسیله پین هایی که روی یک وجه تعبیه شده است تشکیل شده‌ اند. ایسکا موازی و مقابل یکدیگر قرار دارد پین های یک دیسک به موازات دیسک دیگر قرار می گیرد، ذرات در فضای بین دیسک ها وارد شده و با هر دو دیسک ها به سرعت بالایی می چرخند تا همگن شوند.

استفاده ها از میل پین

جالب است بدانید که دستگاه آسیاب پین میل را می توانیم هم روی مواد خشک و هم سوسپانسیون و یا مایع استفاده کنیم. این آسیاب معمولاً در تولید دارو ها به کار گرفته می شود و نقش بسزایی ایفا می کند چرا چون می تواند به اندازه ذرات تا چند میکرو متر دست یابد!! البته باید پس از مزایا و ویژگی های به خصوص این دستگاه توجه داشته باشیم که ؛ با این وجود گرمایی که وسیله اصطکاک تولید می کند گاها می تواند نگران کننده باشد. البته با مدیریت مبتلا قابل کنترل است.    

قیمت آسیاب پین میل

آیا مقرون به صرفه است!؟ قیمت این آسیاب پین میل اندکی بالاتر از آسیاب های پرده ای می باشد. اما با این وجود شما را از هرگونه نیروی انسانی بی نیاز می کند و مقداری که بابت آن پرداخت می کنید به نحوی به جیب خودتان باز میگردد!! چرا که نیرو های انسانی علاوه بر دارا بودن حقوق و مزایا نمی‌توانند آن چنانی که این دستگاه کیفیت را رقم می‌زد کار کنند. البته که ما به دنبال نابودی مشاغل نیستیم! ما به دنبال اینیم که در عصر دیجیتال و الکترونیک که جهان در صنعت در حال پیشرفت است خدماتی به مردممان ارائه دهیم که سودش از هر جهت به کشور خودمان باز می‌ گردد.  

آسیاب پین میل صنعتی

این دستگاه آسیاب پین میل صنعتی به بیان کلی مناسب می باشد برای پودر خورد کردن هر نوع موادی ، که البته باید توجه داشته باشید که نمی‌تواند موادی که بسیار روغنی یا چسبنده هستند را خورد کند، و از این توانایی مستثنا است. با در نظر گرفتن تنوع و توانایی های بالای این دستگاه در آسیاب انواع محصولات و مواد و همچین قابلیت معاوضه و تغییر قطعات داخلی این تجهیزات و اجزا سازگاری تولید گسترده‌ای دارد، که از ذرات فوق ریز گرفته تا دانه ای را شامل شده می باشد. هم چنین سیستمی به عنوان کلید به دست در این دستگاه وجود دارد که از آلودگی مواد جلوگیری به عمل آورده است که بسیار قابل توجه و مفید است. دستگاه آسیاب پین میل با افزایش کارایی و همچنین کاهش نیاز به نیروهای انسانی و حفظ و حراست از کیفیت مواد طراحی و روانه بازار شده است تا به دست شما مشتریان و مخاطبان عزیز برسد و نیازتان را بیش از پیش پاسخ گو باشد. در این دستگاه پین میل صنعتی: ذره ها و مواد خام از قیف تغذیه وارد محفظه سنگ زنی خواهد شد. اولین مرحله سنگ زنی نیروی برشی است که به خاطر ضربه برش روتور داخلی و استاتور به وجود می آید. ذرات آسیاب شده نهایی از شیر دوار تخلیه و خارج می شوند. بعد از فیلتر کردن محصول پودر شده درشت باقی می ماند و در سومین آسیاب مجدد آسیاب می شود تا زمانی که توری از صفحه عبور کند.  

آسیاب پین میل

آسیاب پین میل با وجود طراحی خاص و منحصر به فرد به منظور آسیاب کردن موثر و به ویژه بسیار اقتصادی می باشد. چرا که این آسیاب توانایی قابل توجهی در خصوص تبدیل و تغییر مواد دانه درشت یا برگشتی سپراتور به مواد ریزدانه و پودر آسیاب کردن مواد دارد. ساختار قطعات و ابزار خط دستگاه آسیاب پین میل حاوی هاپر یا سیلوی در کنار شیر کشویی و روتاری شیر کشویی و همچین وجود روتاری فیدر یا اسکرو فیدر در سایز ها و اندازه مناسب و دارا بودن آهن ربایی قوی به دلیل جلو گیری و منع ورود مواد خرد آهنی به داخل ذرات آسیاب و اسکروی خروجی می‌ شود! و همین امر ماده‌ ای که در نهایت دریافت می‌ کنید را از نظر بهداشت کاملا مطمئن می‌کند. برای به وجود آوردن مواد خورد و آسیاب شده‌ی خیلی نرمو میکرونیزه غالباً خط پین میل با طراحی خاص یک دستگاه سپراتور هوایی سپراتور هوایی مجهز شده است. – ظرفیت ابعاد ورودی به داخل دستگاه تا 25 میلی متر می باشد. – دانه بندی محصول بسته به نوع و میزان مواد از 100 تا 300 میکرون می‌تواند تنظیم بشود. – موارد مصرفی : گچ، تالک، سنگ آهن، گرفت میکا و غیره…  

•جالب است بدانید که دستگاه آسیاب پین میل جزو پنج تا از بهترین دستگاه های آسیاب صنعتی میکرونیزه می‌ باشد!!

 

پین میل به چه شکل کار می‌کند

رایج و متداول ترین گونه از طراحی های پین میل، طرحی می‌ باشد که طی آن یک صفحه‌ی دوار است و صفحه ای دیگر که نقش آن درب محفظه نیز هست ، ثابت می ایستد. نیرو های سانتریفیوژی که توسط گردش سریع و تند دیسک دوار تولید شده اند موجب می شوند تا چرخاندن فوق العاده شتاب یافته و ذرات در میان پین ها ثابت و دوار به طور دایره ای که بر روی دیسک ها تعبیه شده است قرار گیرد. سایز و اندازه متریال با گذر و برخورد با پین ها ریزتر و کوچک تر می شوند. یک دریچه‌ای خروجی هم در قسمت پایینی تعبیه شده است و در اثر نیروی گرانش زمین مواد را به پایین هدایت کرده و از آن دریچه خروج پیدا می‌کنند.  

سه فاکتور اساسی

سه فاکتور اساسی در این نوع آسیاب وجود دارد که عبارتند از ؛ ضریب تغذیه‌ی مواد، سرعت چرخش صفحات و جریان هوا که با متغیر کردن این پارامتر ها ، نتایج درج شده ایجاد می‌ شوند : 1- افزایش یافتن میزان مواد ورودی به داخل محفظه که موجب افزایش اندازه ذرات می شود و بالعکس آن یعنی کاسته شدن ضریب تغذیه مواد موجب تولید ذرات ریز تر می شود. 2- افزایش سرعت و شتاب روتر یا به بیان دیگر همان گرداننده نیز موجب می شود تولید مواد فاین تر و عکس آن موجب تولید ذرات درشت تر می شود. 3- افزایش یافتن شتاب جریان هوا موجب تولید ذرات درشت تر و بلعکس آن نیز موجب تولید شدن ذره های ریز تر می شود.    

دستگاه آسیاب پین میل ۲۷۰۰

  این دستگاه برای تولید انواع ادویه با کیفیت در حجم اندازه بالا می باشد. امروزه ما نیازمند دستگاه های آسیاب قدرتمندی می باشیم که بتواند نیازهای ما را برای تولیدات و کارخانه جات ارضا نماید. و همچنین آشپزخانه ها و قنادی ها و عطاری های بزرگ و غیره به این چنین دستگاه‌ها نیاز مند می باشند، بدنه این دستگاه آسیاب پین میل مدل ۲۷۰۰ صنعتی از فولاد ساخته شده و اجزاء و قطعات داخلی آن از استیل ۳۰۴ کاملاً بهداشتی تولید شده است. دقت و ظرافت و کیفیت بالا در طراحی و ساخت این دستگاه آسیاب به قدری است که فاصله میان پین ها و دنده روی در نیمه اول قرار دارد و سرعت چرخش دیسک 4000 دور است، که مواد و ذرات جهت خرد و آسیاب شدن باید از میان پین ها و دنده ها جهت خورد و آسیاب شدن گذر کرده و چکش های روی دیسک کار گذر دادن پودر و مواد آسیاب شده را از توری به عهده دارند. سیاب تک فاز استندی مدل TS_2700 این دستگاه پر از مزایا می‌باشد که به تعدادی از آنها اشاره می‌ کنیم : -طیف گسترده‌ای از مواد خام را پردازش کرده – و طراحی با دوام بالا و کم بودن ضایعات برای این کار -و همچین صرفه جویی در وقت به وسیله سرعت بالا. – قطعات و تجهیزات بسیار با دوام و مستحکم. -معاوضه‌ی راحت قطعات. -شستوشوی و تمیز کردن راحت این دستگاه. -ظرافت و دقت 40_Mesh 10 البته بد نیست بدانید که این داده‌ ها ممکن است با توجه به مواد های اولیه تغییر پیدا کنند. ویژگی های کلی – توری فرم های دستگاه آسیاب پین میل مدل ۲۷۰۰ از یک سمت جا می خورند. -ظرفیت اسمی این دستگاه پین میل ۱۲۰ کیلوگرم در ساعت می باشد. -این دستگاه می تواند مواد را ظرف دو ثانیه تبدیل به پودر و آسیاب کند و همین امر در زمان شما صرفه جویی کرده و مواد آسیاب شده را به سرعت تحویل می دهد. -آسیاب ادویه این قابلیت را دارد که هم با برق تک فاز و هم با برق سه فاز شروع به کار کند. -چنین دستگاه آسیاب پین میلبه علت پین و چکش و دنده ای که دارد فقط می‌تواند آسیاب مواد خشک را عهده‌ دار شود از قبیل آسیاب به نمک و شکر، برنج و زردچوبه و آسیاب فلفل و آسیاب گندم و و جو و دارچین و غیره…
ارسال این مطلب به تلگرام

ارسال نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *